acum citeşti...
de pe net

WordPress vs. Blogspot

De prin 2007 am inceput sa aud foarte frecvent cuvantul „blog” si ma gandeam oare ce o fi acest lucru. Dupa cateva search-uri pe net am descoperit ca acest „blog” este un loc in care tu poti scrie ceea ce doresti, un fel de jurnal. Bun, zic. Hai sa imi fac si eu unul. Am inceput sa am primul blog pe platforma blogspot.com. Mi-a placut faptul ca aveai acces la tot ce putea face blogger.com si ca nu aveai restrictie la nimic. Nu stiam multe despre aceasta platforma, nu stiam ce poate si mai ales nu stiam limbaj html/xml. Dupa 1-2 ani de lucrat in blogger, am invatat limbajul html, mi-am dat seama ca este un lucru simplu. Insa vroiam mai mult. Am inceput sa vizualizez alte bloguri pentru a vedea ce au ele nou si ce elemente as putea adauga. De atunci am dat peste widgeturi grozave care au ajuns un „must have” pe orice blog as construi. De exemplu widgetul din bara dreapta numit  „whois amung us” care arata cati useri sunt online in acest moment. Am numarat numai putin de 5 bloguri pe blogspot din 2007 pana acum. Marea mea „suferinta” a fost faptul ca blogul nu era vizitat decat de prietenii la care imi faceam reclama. Blogul care a rezistat cel mai mult pe blogspot este Infarctu’ .

In 2009 am decis sa ii dau o sansa si platformei wordpress (in paralel) care este ca si blogspot, o platforma gratuita. Inca din primul minut, m-a fascinat meniul pe care il ai la dispozitie, foarte usor de invatat si foarte practic. In al 2lea rand, mi-a placut usurinta cu care puteai crea pagini pentru blogul tau (de ex.: rss, sondaj, about) dar din pacate acestea sunt doar pagini statice. Am inceput sa scriu cate un post la cateva zile, era un blog caruia nu ii acordam atentia necesara, concentrandu-ma mai mult pe Infarctu’ . Insa, mi-am dat seama ca wordpress detine o mina de aur. Ceva ce blogspot nu va avea niciodata. Comunitatea. Intr-o seara primisem 1 comentariu la un articol, de la o persoana care nu o cunosteam si mi-am zis ca a intrat din greseala pe blog, lasand si un comentariu. Insa a doua zi am fost contrazis. Inca o persoana care nu o cunosteam imi lasase un comment. Stiam ca, wordpress face tot ce ii sta in puteri pentru a promova fiecare blog in parte si ca, comunitatea de bloggeri de aici este una primitoare si receptiva. De atunci m-am decis sa acord mai multa atentie acestei platforme si cred ca in curand va reusi sa mi-o acapareze in totalitate.

So, sa recapitulam:

Blogspot:

+ este totul gratuit, nu ai nicio restrictie.

+ posibilitatea de a umbla/modifica limbajul xml al blogului respectiv.

+ compatibilitate cu ~ toate widgeturile de pe net.

+ fara reclame sau obligatii.

– comunitatea este cel mai slab punct al acestei platforme.

– cateodata apar erori de aranjare a paginii.

– lent in incarcare daca pagina detine multe informatii.

– nu ai niciun ajutor daca limbajul xml nu este inchis bine.

WordPress:

+ meniul este foarte ingenios.

+ posibilitatea de creare pagini noi.

+ comunitate foarte restransa.

+ simplu de folosit chiar si pentru incepatori.

+ promovarea de bloguri noi pe prima pagina si/sau in read-o-mattic.

+ foarte rapid in incarcarea paginii.

– nu poti umbla in limbajul html decat daca upgradezi aceasta functie cu doar cativa centi pe zi.

– nu poti alege decat themele predefinite de catre ei.

– nu intotdeauna poti adauga widgeturi, mai ales in format java.

– paginile create (rss, sondaj) nu sunt pagini dinamice, ci decat statice (nu poti posta de mai multe ori pe ele).

In incercarea de a explica si de a da o mana de ajutor celor care se hotarasc unde sa isi inceapa primul blog, sper ca am fost de ajutor. Eu unul recomand platforma wordpress.  Pace!

Discuție

5 gânduri despre &8222;WordPress vs. Blogspot&8221;

  1. Iti place mai mult WordPress acum, pana in momentul in care vei afla ca se pot face bani din blogging si atunci vei trece din nou pe Blogger.

    Scris de Totul despre Blogger | 1 Mai, 2009, 6:15 pm
    • da exact. sunt constient de faptul asta. ca banii ii faci pe blogger. dar eu nu caut neaparat banii, ca multi altii! vreau, asa cum am zis-o la multi, sa am o mana de cititori fideli carora sa le placa ce-mi debiteaza mintea. Cand va fii de facut bani, fii sigur ca ma mut pe domeniu propriu, nu pe platforme gratuite:). oricum am blog si pe blogspot si iti spun sigur ca mai multe satisfactii imi aduce blogu de pe wordpress decat acela.

      Scris de 1ceb0x | 1 Mai, 2009, 8:02 pm
  2. good point 😐

    Scris de darianana | 1 Mai, 2009, 7:17 pm
  3. oh, dar care ti-e contu’ pe last? sa vad si eu :))
    facem…if you want.

    Scris de darianana | 1 Mai, 2009, 8:39 pm

Lasă un răspuns

