acum citeşti...
interesant

Singur pe lume, de Hector Malot

Deschizand primele pagini al acestui roman tesut extraordinar de cutremurator, esti impins in vremuri de demult apuse, cand viata la tara era lipsita de griji chiar daca nu existau foarte multi bani, oamenii bizuiindu-se pe ce le oferea pamantul, sau animalele din curte.

Remi este un baiat mititel, care traieste intr-o casuta saracacioasa, intr-un sat la fel de sarac, cu tusa Barberin. Acesta avea sa constate ca, defapt, Barberin nu este mama lui asa cum credea initial ci va afla ca este un copil parasit de ai lui cand acesta era bebelus. Capul familiei Barberin avea sa-l gaseasca si sa promita sa aiba grija de el pana cand parintii vor veni sa-l caute. Insa, dupa un timp, cand pustiul s-a facut maricel, iar Barberin cel batran nu mai putea sa mai lucreze, ramanand schilodit dintr-un accident de munca, a decis sa vanda copilul unui „circar” pe nume Vitalis. Acesta conducea o trupa, de teatru si dans. Impreuna cu 3 caini: capi, zerbino, dolce si maimuta Sufletel.

Viata acestui baiat avea sa fie puternic zdruncinata dupa ce acesta este nevoit sa se desparta in prima faza de casa si membrii familiei Barberin, de Segnor Vitalis pentru o luna cand acesta avea sa faca inchisoare, iar apoi cand el avea sa paraseasca pe mama si baiatul schilodit de pe barca „Lebada”.

Pur si simplu romanul asta nu te poate lasa indiferent, oricat de om fara suflet ai fi. Eu unul, am ramas putin marcat de povestirile scrise in aceasta carticica mica dar plina de greutati. Contine 2 volume, iar povestea este pe cat de emotionanta si trista, pe atat de vesela si frumoasa uneori. Este un mix de sentimente cum rar intalnesti in romanele de astazi. Marturisesc, ca, ori de cate ori am ocazia sa deschid paginile acestui roman, mi se pare foarte greu sa ii mai dau drumul.

Sfat: merita citita, oricat de putin timp am avea.

Pace!

Discuție

4 gânduri despre &8222;Singur pe lume, de Hector Malot&8221;

  1. Am citit`o prima oara pe la vreo 12 ani si a ramas cartea mea de suflet din aceleasi motive ca si mai sus.:) Inca o recitesc din cand in cand si transmite aceleasi sentimente.

    Scris de diane | 26 August, 2010, 2:58 pm
  2. Am terminat ambele volume de curand, cu toate ca primul volum il citisem aproape pe tot cu foarte multi ani in urma. Cartea, desi micuta m-a tinut captivat mereu. Eram la munca si eu nu puteam lasa cartea din mana :). Iti multumesc pentru vizita

    Scris de 1ceb0x | 22 Septembrie, 2010, 9:49 pm
  3. naspa rau

    Scris de Un necunoscut:D | 31 Octombrie, 2010, 9:40 am
  4. :((

    Scris de Un necunoscut:D | 31 Octombrie, 2010, 9:40 am

Lasă un răspuns

