acum citeşti...
ziDEzi

Bodyguardzi vigilenti

Venind dinspre doctor ieri si trecand pe langa mall-ul AFI Cotroceni, am zis „hai sa intru la farmacia de dinauntru”. Zis si facut. Inarmat cu un ghiozdan in spate, playeru-n urechi si un mers taras-grapis, am facut o mica escala pe la un magazin de incaltaminte. Dupa nici 1 minut, de UITAT printre rafturi, mergand pe culoarul principal al magazinului (in spatele meu la intrarea magazinului era bodyguard-ul), m-am decis ca nu e nimic interesant de vazut asa ca m-am intors spre iesire. Nu mare mi-a fost mirarea sa fiu oprit de acest wannabe bodyguard cerandu-mi sa ii arat interiorul ghiozdanului. Bine, interiorul portofelului nu vrei sa-l vezi, men?

Conversatia a fost cam asa:

– Va rog frumos sa imi aratati si mie continutul ghiozdanului.

– Dar de ce? Nu m-ai vazut ca doar am intrat, am facut 2 pasi si am iesit?

– Facem un control de rutina.

[ii arat ghiozdanul]

– Ai vazut? Nu e nimic.

– Multumesc. O zi buna!

– La revedere!

Ies din magazin cu un gust amar, indreptandu-ma spre farmacia de vis-a-vis. Bodyguard-ul de acolo, statea pe scaun, flegmatic si ma privea lung, cum ma indreptam spre farmacista. Stateam la coada. Ma uit in spate, el se uita la mine. Nu ma slabea din ochi, poate aveam vreo bomba in rucsac, mai stii? Imi comand produsul dupa care venisem dau buna ziua si ma indrept spre iesire. Alt magazin, acelasi scenariu.

– Va rog sa imi aratati si mie ghiozdanul.

– Hai ca asta-i culmea, frate! zic eu.

– Va multumesc.

– O zi buna.

Eu inteleg ca bodyguardzii astia wannabe trebuie sa asigure magazinul in caz de furt, dar de la a prinde pe cineva in flagrant, si paranoia, este UN PAS FOARTE MARE! Nu este de ajuns ca te vad cum te duci pana la vanzatoare si pleci, ei tot te intreaba ce ai in ghiozdan. Dar poate vreti sa stiti si ce am mancat aseara, nu?

Anyway; pe Discovery Channel, vazusem o emisiune care te invata, Cum sa scapi dintr-un mall atacat de teroristi. Tipul care prezenta toata actiunea, a spus ceva care mi-a atras atentia. Citez: Bodyguardzii nu sunt instruiti sa actioneze ca un politist chiar daca acesta are arma in dotare. Deci nu va asteptati niciodata ca un bodyguard de mall sa va scape de vreo primejdie.

La o adica, daca in mall sunt atacat de gypsies, sunt pe cont propriu acolo. Bodyguardzii din magazine sau cei care cotrobaie prin holurile unui mall, sunt angajati DEGEABA.

DA: sunt angajati in magazine pentru ca X-ulescu sa nu vina si sa fure produse. Dar te mai iau la 3 pazeste chiar daca vad ca nu faci nimic, doar asa… De plictiseala.

NU: nu sunt instruiti sa actioneze ca atare in cazul unui jaf armat spre exemplu. Atunci la ce dracu mai exista bodyguard-u? Sa ma intrebe pe mine de sanatate si de ce am in ghiozdan? Nu inteleg de unde paranoia asta: daca ai o sacosa, o punga, un ghiozdan, orice in care poti cara ceva si intri intr-un magazin care „poseda” un bodyguard, esti luat in vizor si esti privit ca pe un criminal. De ce? Pentru ca aici e Romania. Aici nu mai exista incredere in semeni. Pana si o babuta este privita suspect daca intra cu punga in vreun magazin.

Ar trebui sa se creeze „Mallguard”, pentru ca „Bodyguard” inseamna garda de corp, nu garda de magazin.

Mi-e sila de ce se-ntampla in tara asta.

Pace voua!

Moarte lor!

Discuție

4 gânduri despre &8222;Bodyguardzi vigilenti&8221;

  1. Ce să le faci … săraci se plictiseau probabil și se luau și ei de lume … așa, aiurea 😛

    Scris de Alex | 19 Iunie, 2010, 6:02 pm
  2. Ce ma enerveaza pe mine la ei este ca sunt prosti de bubuie si se vede de la o posta ca habar n-au pe ce lume sunt, dar vor cu orice pret sa se dea importanti, sa vada lumea ca isi fac treaba !
    In general incerc sa nu bag de seama astfel de patanii, pentru ca nu are rost sa imi fac nervi degeaba !

    Scris de Cony | 3 Iulie, 2010, 11:48 pm
  3. Salut tinere,
    Din experienta mea de garda de corp pot sa-ti confirm ca Da ai dreptate doar 50%. Restul este lipsa de educatie nationala. Da asa e. Vorbeai de jaf armat si de reporterul de la nu stiu ce canal…… Ideea e ca in perioada de scoala dai niste examene. Examenele nu se pot lua precum Bacu’. Dar la noi in tara nefiind foarte la moda atacurile cu bombe sau altceva nu aveti de unde sti daca un agent poate salva…..

    Scris de marius | 16 Octombrie, 2012, 11:48 am

Trackback-uri/Pingback-uri

  1. Pingback: Cel mai scurt job al meu | mihai vasilescu blog - 16 Aprilie, 2014

Lasă un răspuns

