acum citeşti...
ganduri

Aplecat peste balustrada

Aplecat peste balustrada, putea observa cum lumea isi face de cap in aceasta zi superba de decembrie. Era soare afara, cateva grade pe plus din pricina carora oamenii au mai dat jos o bluza dupa acel blestemat weekend. Se gandea ca, omenirea nu-i decat o colonie de furnici tinuta intr-o ferma, cu pereti de sticla. Pereti care, nu ii vezi, dar care te izbesti de ei si cazi fara sa stii de ce. Incepi si te aduni de pe jos, apoi te scuturi. Mai mergi 10-20 de metri si cazi iar. Dai mereu de acel perete invizibil. Cateodata se mai afla cineva alaturi de tine, care te ghideaza, si te impinge dincolo de acel zid si tu iti continui drumul fara cazaturi. Drumul catre sine, catre eul tau.

E un drum anevoios pentru multi, isi spuse el, dar pentru unii reprezinta doar o mica distanta pe care o poti parcurge fara foarte mari batai de cap. Astia din urma sunt oamenii norocosi, oamenii care s-au impacat cu cine sunt si ce reprezinta pentru ei asta. Oare el unde se afla?

Se gandea cu groaza, ca a parcurs mai bine de 3-4 ori drumul decat l-ar parcurge orice alta fiinta si el totusi, nu a ajuns la final. A dat mai mereu de acel perete invizibil si au fost putine persoane care l-au scuturat si l-au trezit. Dar el a continuat sa mearga si singur. Fiind de fel o fire foarte calma si singuratica, nu a cerut ajutorul nimanui. Si s-a descurcat remarcabil ai putea spune. Remarcabil, dar degeaba.

Era singur sa isi sarbatoreasca drumul care totusi nu il terminase.

Acum se plimba printre multime si observa ca, foarte multi nu zambesc deloc. Nu schiteaza niciun gest si lui ii e peste masura sa inteleaga din ce cauza. „Sunt toti niste roboti.” isi zise el. „Poate daca incerc eu sa le zambesc, voi obtine vreo mangaiere vizuala…”, dar in zadar. Degeaba incerca el sa ii schimbe pe cei din jur care nu ii cunostea deloc, doar ii vedea zilnic mergand pe acelasi drum. Pana la urma si-a dat seama si el, ca ii este peste puteri sa faca ceva. A primit imbranceli si injuraturi, dar el nu le-a bagat in seama. „Rautatea nu poate exista pentru mine, nu pot raspunde cu aceeasi moneda chiar daca ei o merita.”

Aplecat peste balustrada, ramase mult timp acolo…

Discuție

5 gânduri despre &8222;Aplecat peste balustrada&8221;

  1. Bine te-am regăsit şi eu… Să ai parte de un final de an cât mai bun, cu tot ceea ce îţi doreşti, alături de cei dragi!

    Scris de Cristian LISANDRU | 9 Decembrie, 2010, 12:28 pm
  2. Oamenii astia au inima de gheata. Poti sa te plimbi, poti sa te impiedici, poti sa cazi, poti sa incerci sa-i schimbi.. ei nu or sa se uite la tine, pentru ca esti ca ei si vor fi prea ocupati sa se ridice si sa-si vada de drumurile lor. trebuie sa ai influenta, trebuie sa iesi in evidenta cu ceva, si atunci o sa ai admiratia lor.

    Scris de Amy | 26 Februarie, 2011, 2:33 am
    • nu am nevoie de admiratia tuturor. ci am nevoie de caldura. cand mergi pe strada, sa vezi oameni care-ti zambesc si care sunt politicosi.
      am vazut destule natii de oameni in viata, in afara tarii sunt oameni care iti zambesc cand te vad pe strada. noi am uitat sa zambim si este trist.

      Scris de 1ceb0x | 26 Februarie, 2011, 2:50 pm
  3. Cat de dureros a fost cand acele bariere invizibile s-au spart si m-am trezit in spatiul care le inconjoara si le contine. Si ce fericit am fost dupa, si pe masura ce acele bariere se redefineau, mi-am dat seama intr-un final ca pana si sa incerci sa ii ajuti pe altii nu e treaba ta. O sa vina cei alesi sa le plantezi samanta adevarului, da o sa vina singuri si cu inima deschisa.

    Scris de Vlady | 5 Martie, 2011, 5:55 pm
    • Mi-ai spart cerebelul cu postul asta. La modul serios. Si da, nu este treaba mea sau a ta sa ii facem pe toti veseli, sau pe cei care nu ii cunoastem. Trebuie sa ne ingrijim de noi si de cei apropiati si iubiti noua. Eu am avut momente si zile in care acele bariere le spargeam usor, insa acum sunt mult mai puternice si singur nu prea le mai pot sparge. Pace si dragoste

      Scris de 1ceb0x | 9 Martie, 2011, 9:29 pm

Lasă un răspuns

